kom in beweging coaching tips

Zo kom je – letterlijk en figuurlijk – in beweging

In energiek zijn, fit zijn, gelukkig zijn, nieuws by Carline De Cauwer

“If you don’t like where you are, MOVE. You are not a tree”

Jim Rohn slaat hiermee de nagel op de kop.

Helaas blijft het bij ons vaak bij het louter lezen van inspirationele quotes. Ernaar leven, ze belichamen of écht integreren in ons leven … dat is dan weer een brug te ver.

Dit is dan de eindeloze cyclus:

  1. we zijn ontevreden over een bepaald aspect in ons leven;
  2. we vertonen toch steeds hetzelfde gedrag;
  3. én we verwachten tegelijkertijd een mirakel.

Commerciële boeken over The Law of Attraction zalven onze wonden door te beloven dat “het” wel zal komen. Zolang we maar hard genoeg willen. Toch?

Newsflash: dat is niet (helemaal) waar. We vergeten namelijk dat we ook zelf in beweging moeten komen. Letterlijk en figuurlijk dan.

Toegegeven, het klinkt minder sexy dan The Secret. Resultaat zonder moeite verkoopt immers nog steeds als zoete broodjes. Toch beloven we je een gevoel van voldoening zodra je eenmaal in beweging bent gekomen.

Nog niet overtuigd? Geen probleem. Je hebt elke dag de keuze. Maar als je toch ’n beetje benieuwd bent, lees dan vooral verder! We hebben hieronder 3 tips opgelijst.

Zo kom je makkelijk in beweging (en blijf je rollen)

1. Start gewoon

Nadenken is belangrijk, maar het leidt niet altijd tot het gewenste effect. Resultaten zie je namelijk pas als je actie onderneemt. Blijf dus niet te lang nadenken en overwegen, maar doe gewoon iets.

Beginnen is het halve werk. Daarna kan je bijschaven en finetunen.

“Ja maar, wat als er problemen zijn?”

We hear you! Moeilijkheden kan je echter nog aanpakken zodra ze zich voordoen. Je hoeft niet eerst voor alle mogelijke scenario’s 26 oplossingen te bedenken.

Nieuwe inzichten en kennis ontstaan dikwijls uit actie en reactie. Je ontwikkelt je in verbinding met jouw omgeving.

2. Beweeg je genadeloos in de richting van jouw doel(en)

Jezelf in beweging brengen én houden, daar draait het om. Laat je dus niet afremmen door bijzaken en futiliteiten. Sommige zaken lijken aanvankelijk erg belangrijk, maar brengen je uiteindelijk geen millimeter dichter bij jouw doel(en).

Houd je plan(nen) helder voor ogen en vraag jezelf steeds af: “Wat is NU het allerbelangrijkste?”.

Gefocust werken kan je trouwens makkelijk trainen. In dit artikel ontdek je hoe je in no time start.

3. Houd de beweging vast

Vergelijk het gerust met beeldhouwen: zolang de klei nog nat en werkbaar is, kan het spanning weerstaan. Dan is het mogelijk er ermee te blijven boetseren. Maar zodra de klei droger wordt, is barsten de enige uitweg.

Wanneer een project stilvalt, kost het altijd (veel) meer moeite om weer op gang te komen. Soms moet je je opnieuw inlezen, connecties maken, anderen of jezelf motiveren, een heleboel spullen klaarzetten … Dat is vaak minder efficiënt dan momentum op te bouwen en te profiteren van deze beweging.

Het maakt niet uit hoeveel je doet, zolang je maar iets doet.

Wil dit zeggen dat je nooit mag zeuren, klagen of ventileren? Uiteraard niet! Zoiets kan lucht geven aan je leven. Door in gesprek te gaan met anderen of problemen uit te wisselen, kan je soms tot nieuwe inzichten komen. Alleen is het beter om niet in datzelfde straatje te blijven hangen.

Ook zin om in beweging te komen?

Dan helpt het team van Fitter Vlaanderen jou er graag bij!

Met doelgerichte mental coaching of intensieve lifestyle coaching maak je het verschil. Geen toverformules of Spielerei, wel concrete actiepunten en resultaat.

Je kan natuurlijk ook gaan voor een collectieve boostsessie. Vraag ons dan naar de workshops.

Interesse?

Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op met jou om de opties te bespreken.

    Naam en voornaam (verplicht)

    E-mailadres (verplicht)

    Telefoonnummer (verplicht)

    Onderwerp

    Jouw bericht

    P.s. Onze hoofdzetel bevindt zich in Sint-Niklaas, maar we verplaatsen ons gewoon naar jouw bedrijf, eender waar in Vlaanderen of Brussel. Van Beveren, Gent en Destelbergen tot Brugge, Hasselt en Antwerpen.