gezond bewegen tips

Gezond bewegen: over hoepels, verhuisdozen en lekkere beats

In energiek zijn, nieuws by Carline De Cauwer

Knap dat je 2 keer per week 40 minuten gaat hardlopen of fietsen. Sport is goed voor je lichaam en geest.

Maar eet jij een hele week alleen maar appels en peren? Want die zijn ook bevorderlijk voor je gezondheid, toch?

Precies, je snapt het punt wel.

De moderne mens heeft een zeer eenzijdig bewegingspatroon. We zijn geconditioneerd in het stilzitten: thuis, op school, op het werk en soms zelfs tijdens het beoefenen van onze hobby’s.

Net zoals we een gevarieerd voedingspatroon nodig hebben, snakken we eveneens naar wat meer afwisseling in ons bewegingspatroon.

Gezond bewegen = gevarieerd bewegen

  • Wanneer heb je voor het laatst een hoelahoep bovengehaald?
  • Hoe lang is het geleden dat je je in het zweet hebt gedanst op jouw favoriete 70’s, 80’s of 90’s nummer?
  • En waarom wachten met het verplaatsen van de rommel die al weken in jouw ogen prikt?

via GIPHY

Hoewel we beweging vaak associëren met zweten en zwoegen, hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn…

Hulpmiddeltjes & sneaky tricks

Hoe vaker je beweegt, hoe meer je WIL bewegen.

In het begin is het een kwestie van jezelf wat extra op te peppen, maar al snel merk je dat je vanzelf meer zal willen bewegen.

Niet overtuigd? Probeer dan eens een aantal van deze sneaky tricks om meer te bewegen.

  • Koop bijvoorbeeld een activity tracker (activiteitstracker). Ga in competitie met jezelf of anderen! Probeer elke dag 50 stappen toe te voegen. Op zich kost zoiets geen moeite, maar je boekt wel een enorme vooruitgang op het einde van de week.
  • Kruip zelf op de toestellen in de speeltuin. Als het niet uitdrukkelijk aangegeven staat dat het terrein uitsluitend voor kinderen bestemd is, kan je er misschien toch gebruik van maken. Jezelf proberen optrekken aan een stang (uhu, proberen), jouw (of een ander willekeurig) kind helpen schommelen of tot aan de top van het klimrek klimmen? Het kan allemaal!
  • Stoort het onkruid bij de buurman jou al een tijdje? Ga door je knieën en trek het uit. Misschien is er in jouw eigen tuin eveneens nog wat werk.
  • Help iemand met zijn of haar boodschappentas(sen). Je doet er een goed werk mee én je hebt een mini krachttraining gehad.
  • Ben je taxi mama/papa en moet je wachten tot je kind zijn zwemles heeft gehad? Kom van de bank af en maak zelf een frisse wandeling (met of zonder paraplu).

Stiekem word je zo elke dag actiever. Handig, toch?

Bovenstaande suggesties lijken je misschien vreemd of belachelijk. Als je al deze kleine beetjes optelt, ben je echter véél meer in beweging dan iemand die ervoor heeft gekozen om

  • geen extra stapjes te zetten;
  • op de bank te blijven zitten terwijl zijn kind in de speeltuin speelt;
  • het onkruid te laten staan;
  • een hulpbehoevende te negeren;
  • en al geeuwend toe te kijken hoe zijn kind wél actief bezig was.

Je hebt al-tijd een keuze.

Inspirerende en activerende workshops

Tijdens onze bedrijfsworkshops brengen we jou -letterlijk én figuurlijk- in beweging.

Met verschillende onmiddellijk toepasbare tips & tricks motiveren we je hoe je in je dagelijks leven bewuster, anders en meer kan bewegen.

Zin om erin te vliegen? Neem dan onmiddellijk contact op om de mogelijkheden te bespreken. Wij voorzien een boostsessie op maat om energie op te wekken in jouw bedrijf.

Of vul onderstaand formulier in, dan bellen we je snel terug!

Naam en voornaam (verplicht)

E-mailadres (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Jouw bericht

Ook interessant voor jou: